Mercedes-Benzi G-klass muutub elektriliseks maastikuvõimekuses kompromisse tegemata

  • Uue põlvkonna G-klass ühendab legendaarse disaini ja modernse tehnika
  • Maastikuomadused, mille taga on neli elektrimootorit ja enneolematu sooritusvõime
  • Mercedes-Benz G 580 EQ 116 kWh aku tagab umbes 470-kilomeetrise sõiduulatuse

Üks Mercedes-Benzi ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass astub täiselektrilisena uude ajastusse. Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis tagavad pideva nelikveo ja ületamatu sooritusvõime nii maanteel kui ka maastikul. Mootorid on integreeritud G-klassi klassikalise redelraamiga. Iga mootor annab 108 kW (147 hj), seega kokku 432 kW (588 hj). Maksimaalne pöördemoment on koguni 1164 Nm ja seda suunatakse alati rattale, kus jõudu läheb kõige rohkem vaja.

G-klassi liitiumioonaku mahutavus on 116 kWh ja auto sõiduulatus ühe laadimisega kuni 473 kilomeetrit (WLTP). Aku koosneb 216 elemendist, mis on koondatud 12 mooduliks. Maksimaalne vahelduvvoolu laadimisvõimsus on 11 kW ja maksimaalne kiirlaadimisvõimsus alalisvooluga 200 kW. Alalisvooluga saab aku 10-80 protsendini täis laadida vaid 32 minutiga. Laadimisrežiime on kolm: Standard, Work ja Home ning rekuperatsiooniastmeid viis: DAuto, D+, D, D– ja D– –.

Aku on kinnitatud auto redelraami külge ning selle korpus on mustuse ja vee poolt põhjustatud kulumise ja korrosiooni eest kaitstud. Auto põhi on kaetud süsinikupõhisest materjalist kaitsepaneeliga, mis on 26 millimeetrit paks, kaalub 57,6 kilogrammi ja on raami külge kinnitatud enam kui 50 teraskruviga. Sarnane teraskate kaaluks kolm korda rohkem. Elektrisõitu toetab ECO assistent, mis analüüsib marsruudi navigatsiooniandmeid, arvutab välja optimaalse sõidukiiruse, minimeerib elektrikulu ja maksimeerib rekuperatsiooni.

"G-klass on kogu oma 45-aastase ajaloo jooksul kasutanud parimat võimalikku tehnoloogiat. Nüüd viivad neli eraldi töötavat elektrimootorit meie maastikuikooni sooritusvõime täiesti uuele tasemele. Austusavaldusena armastatud Geländewageni tõelisele karakterile on säilinud auto kandiline kuju," märgib Mercedes-Benzi tehnoloogiadirektor Markus Schäfer.

Elektriauto ei karda rasket maastikku

Mercedes-Benzi G-klass on alati olnud tuntud oma erakordse maastikuvõimekuse poolest ning uus täiselektriline versioon pole erand. Lisaks nelikveole ja neljale elektrimootorile muudavad ka kõige nõudlikumal pinnasel sõitmise lihtsamaks Low Range aeglusti, G-Turn pööramisfunktsioon ja G-Steering roolimine, mis vähendab maastikusõidul pöörderaadiust. Mehaanilised diferentsiaalilukud on asendatud elektrilise pöördemomendi jaotusega (torque vectoring). Tänu sellele suunatakse pöördemomenti rataste vahel täpselt vastavalt vajadusele, kiiresti ja automaatselt.

Sobivates tingimustes suudab G-klassi EQ-versioon võtta kuni 45-kraadiseid (100 protsenti) tõuse ja neist laskuda ning sõita 850 millimeetri sügavuses vees. See ületab 150 mm võrra G-klassi sisepõlemismootoriga versioone. Tavakliirens telgede vahel on vähemalt 250 millimeetrit. Maksimaalne lubatud külgkalle on 35 kraadi, lähenemisnurk 32, eemaldumisnurk 30,7 ja rambiületusnurk 20,3 kraadi.

Elektrilise G-klassi standardvarustuse nimekiri avaldab muljet: sinna kuuluvad 12,3-tollise juhi- ja meediaekraaniga MBUX teabe- ja meelelahutussüsteem, Multibeam LED esituled, adaptiivne kiirushoidik Distronic, aktiivsed rooli-, piduri, hädapidurdusassistendid ja rajahoidik, pimenurgaassistent, juhi väsimuse tuvastamine, 360-kraadise kaameravaatega parkimisabi ja ennetav Pre-Safe ohutussüsteem. Maastikusõidu muudab märgatavalt lihtsamaks kaamerate abil toimiv "läbipaistva kapoti" funktsioon, mis kuvab meediaekraanile virtuaalse pildi auto esiosa all toimuvast.

Mercedes-Benz G 580 EQ tehnilised andmed

Mootor, jõuülekanne ja aku

Veoskeem

Nelikvedu

Elektrimootorid

4 püsimagnetmootorit (kahekäigulised)

Võimsus

432 kW/588 hj

Pöördemoment

1164 Nm

Aku tüüp

Liitium-ioon

Rekuperatsioonivõimsus (maksimaalne)

217 kW

AC laadimisvõimsus (maksimaalne)

11 kW

AC laadimisaeg (10–100 %)

11,8 h

DC laadimisvõimsus

200 kW

DC laadimisaeg (10–80 %)

32 minutit

Sõiduulatus 15-minutilise DC laadimisega

170 km

Veermik

Esisild

Sõltumatu topeltõõtshoobadega vedrustus

Tagasild

Jäik de-dion-sild

Roolivõimendus

Elektromehaaniline võimendi

Rehvimõõt

265/60 R18

Mõõdud ja massid

Teljevahe

2890 mm

Rööbe ees/taga

1638/1637 mm

Pikkus/laius/kõrgus

4624/1931 (peegliteta)/1986 mm

Pöördering

13,6 m

Pakiruum

555/1990 l

Tühimass (EC)

3085 kg

Kandevõime

415 kg

Täismass

3500 kg

Sooritusvõime

Tippkiirus

180 km/h

Aeg 0–100 km/h

4,7 s

Sõiduulatus

434–473 km

Energiakulu

27,7–30,3 kWh/100 km

CO2-heide

0 g/km